ارائه نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر

در نظر ورنر رشد در دو سطح افتراقی و سپس یکپارچگی رخ می دهد. یعنی اول اجزا بصورت جداگانه و افتراقی رشد می یابد و سپس این اجزا با هم هماهنگ می گردد.

اصل ارتوژنیک (حرکت از کل به سمت تمایز و مجددا دوباره رسیدن به یک کل) جز توانایی های ذاتی افراد هستند که از طریق شناخت بهتر انسان می تواند در آن دخل و تصرف کند.

رشد در این نظریه در سه سطح شرح شده است:

  • سطح حسی حرکتی (حالت کلی)
  • سطح  ادراکی (حالت افتراق) (شرطی شدن سطح بالاتر در این سطح ادراکی رخ می دهد)
  • تفکر مفهومی (حالت کلی)

منظور از غایت گرایی در بازگشت به سطوح اولیه در این نظریه همان غایت گرایی ذکر شده در دیدگاه عمر است.

منظور از میکروژنز .

مطالعات ارگانیسمی

رویکرد تطبیقی:

  • تصور ذهنی تصویری (تجسم ذهنی تصویرگرانه)
  • ادراک قیافه شناسانه (ذی روح پنداشتن طبیعت، چهره خشن طبیعت)
  • وحدت حواس (صدای سنگین)

طبیعت چندخطی رشد: ورنر معتقد است که جنبه های رشد بصورت مجزا شکل می گیرد.

عدم تداوم:

پدیدار شناسی: استخراج درک بدون هیچگونه اظهار نظر

آموزش و پرورش:

 

ورنر نسبت به شکل گیری تفکر در سطوح ابتدایی آن بسیار تاکید داشت و معتقد بود که اگر جنبه های جسمانی و عاطفی کودک تامین شود، تفکر بارور شکل خواهد گرفت و این باعث پویایی طبیعت درون کودک خواهد شد.

 

برای جلسه بعد:

  • فیزیونومیک: بررسی ورنر از جاندار پنداری در مورد ادراک فیزیونومیک
  • بررسی نظریه ورنر در مقابل پیاژه

 

گشتالت دو مفهوم دارد یکی مفهوم لغوی انگاره و طرح است و دیگری معنای اصطلاحی است که می گوید کل از اجزا بیشتر است. بنیان گذار آن ورتایمر است. همچنین کهلر آمد و برپایه این مطالب، بینش و بصیرت را پایه گذاری کرد. گروه دیگر آمدند بر پایه کار گشتالت اندیشه ورزی را مطرح کردند.

بینش 4 مرحله دارد:

  1. بصورت ناگهانی رخ می دهد.
  2. آن چیزی که یادگرفته می شود تا مدتها در ذهن حفظ می شود.
  3. قابلیت کاربست دارد.
  4. از موقعیتی به موقعیت دیگر قابل انتقال است.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

هارمونی باران کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران ( کلینیک بتن ایران ) رمان های من ناوک نگین کویر یک استکان چای داغ rashtari سازنده کولينگ تاور Jessica مدرسه بهشت جنوب