ارائه نظریه ارگانیسمی و تطبیقی ورنر
در نظر ورنر رشد در دو سطح افتراقی و سپس یکپارچگی رخ می دهد. یعنی اول اجزا بصورت جداگانه و افتراقی رشد می یابد و سپس این اجزا با هم هماهنگ می گردد.
اصل ارتوژنیک (حرکت از کل به سمت تمایز و مجددا دوباره رسیدن به یک کل) جز توانایی های ذاتی افراد هستند که از طریق شناخت بهتر انسان می تواند در آن دخل و تصرف کند.
رشد در این نظریه در سه سطح شرح شده است:
منظور از غایت گرایی در بازگشت به سطوح اولیه در این نظریه همان غایت گرایی ذکر شده در دیدگاه عمر است.
منظور از میکروژنز .
مطالعات ارگانیسمی
رویکرد تطبیقی:
طبیعت چندخطی رشد: ورنر معتقد است که جنبه های رشد بصورت مجزا شکل می گیرد.
عدم تداوم:
پدیدار شناسی: استخراج درک بدون هیچگونه اظهار نظر
آموزش و پرورش:
ورنر نسبت به شکل گیری تفکر در سطوح ابتدایی آن بسیار تاکید داشت و معتقد بود که اگر جنبه های جسمانی و عاطفی کودک تامین شود، تفکر بارور شکل خواهد گرفت و این باعث پویایی طبیعت درون کودک خواهد شد.
برای جلسه بعد:
گشتالت دو مفهوم دارد یکی مفهوم لغوی انگاره و طرح است و دیگری معنای اصطلاحی است که می گوید کل از اجزا بیشتر است. بنیان گذار آن ورتایمر است. همچنین کهلر آمد و برپایه این مطالب، بینش و بصیرت را پایه گذاری کرد. گروه دیگر آمدند بر پایه کار گشتالت اندیشه ورزی را مطرح کردند.
بینش 4 مرحله دارد:
درباره این سایت